Jul i Vansbro

Jag firade julafton med släkten på mammas sida i Vansbro. Det är mysigt, dom bor fint (typ bullerbyn-feeling) och så var det mer snö där och well, stämning!
Allt var väl lite som det brukar, vi åt under Kalle Anka, tomten delade ut julklappar, spelade julklappsspel, tittade på marchallerna som mosters man satt upp, fika, umgås, spela (faktiskt ett nytt!) spel, nattmacka...ungefär så xD Nytt för det här året blev dock att vi gick på julotta, jag, mamma, moster och hennes man! Jag hade sovit max 1 timme, sen gick vi upp igen och gick till Vansbros kapell där ett gäng unga killar hade ordnat en lite udda julotta. Jag var glad att jag hängde med i alla fall, det var mysigt där och lite kul att se. Dom framförde ett par låtar lite halvknackigt och så visade dom någon gammal svt2-film från kanske 40-talet(?)
Well well, det blev en mysig julafton :) Mer julfirande blir det också ett par dagar framöver... sen nyår!! Längtar somfan.
Snart kommer min syster hem också så det kanske blir att fira lite mer med henne och mamma här ikväll.

 


 


 
 
 


 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0